مهندس

مردی که سوار بر بالن در حال حرکت بود ناگهان به یاد آورد قرار مهمی دارد، ارتفاعش را کم کرد و از مردی که روی زمین بود پرسید: " ببخشید آقا من قرار مهمی دارم ممکنه به من بگویید کجا هستم تا ببینم به موقع به قرارم می رسم یا نه؟ " 

مرد روی زمین:"بله، شما الان در ارتفاع 6 متری از سطح زمین و در طول و عرض جغرافیایی Y , X  هستید."

مرد بالن سوار:"شما باید مهندس باشید."

مرد روی زمین:" بله، ولی شما از کجا فهمیدید؟"

مرد بالن سوار:"چون اطلاعاتی که به من دادید اگر چه کامل و دقیق بود اما به درد من نمی خورد. هنوز نمی دانم کجا هستم و آیا به موقع می رسم یا نه."

مرد روی زمین :" شما باید مدیر باشید."

مرد بالن سوار:"بله! از کجا فهمیدید؟"

مرد روی زمین:"چون شما نمی دانید کجا هستید و به کجا می خواهید بروید، قولی داده اید و نمی دانید چگونه به آن عمل کنید و انتظار دارید مسئولیت آن را دیگران بپذیرند. نمی دانید چگونه باید بپرسید و ضمنا اطلاعات دقیق هم به دردتان نمی خورد."